iklan adsen

Search This Blog

Tuesday, January 10, 2017

ORANG KEDAH MENANG PUSKAS FIFA 2016

GOL TERBAIK FAIZ SUBRI, FAIZ PUSKAS FIFA 2016
TAHNIAH FAIZ. Mohd Faiz Subri memenangi Anugerah Puskas untuk gol terbaik di Best FIFA Football Anugerah 2016 pada Isnin.

Subri, yang memainkan pemain tengah untuk kelab Liga Super Malaysia Penang FA, menjaringkan gol menerusi sepakan percuma jarak jauh liar menyeleweng dari seluruh 35 ela menentang Pahang pada 16 Februari 2016.



"Ini adalah masa yang terbaik dalam hidup saya. Saya tidak pernah membayangkan bahawa saya pernah akan memenangi anugerah ini. Pemikiran pertama saya adalah untuk ucap terima kasih kepada  keluarga saya,  kerana tanpa mereka saya tidak akan menjadi pemain bola sepak profesional," kata Subri.





"Ini adalah anugerah yang tidak hanya untuk saya dan kelab saya tetapi untuk seluruh Malaysia. Apabila saya naik ke pentas untuk mengambilnya, saya secara jujur ​​tidak tahu apa yang hendak dikatakan. Saya tidak boleh percaya bahawa saya berada di syarikat yang sama sebagai sebahagian daripada lagenda sebenar bola sepak. "

matlamat Subri yang mengalahkan  pemain tengah Corinthians Marlone, yang menjaringkan gol daripada separuh voli chested menentang pasukan Chile Cobresal, serta pemain Venezuela Wanita Bawah 17, bintang Daniuska Rodriguez, yang solo matlamat bertukar kepala di U17 Sudamericano Championship.

Brazil Wendell Lira membawa pulang anugerah itu tahun lalu bagi menyeleweng beliau sepakan basikal menentang Atletico Goianiense.

pemenang yang lepas termasuk Cristiano Ronaldo (2009), Hamit Altintop (2010), Neymar (2011), Miroslav Stoch (2012), Zlatan Ibrahimovic (2013) dan James Rodriguez (2014).


No comments:

Post a Comment