iklan adsen

Search This Blog

Saturday, January 21, 2017

TIP PANDUAN JUALAN MELALUI WHATSAPP TELEGRAM

Panduan jualan atau close sale melalui media app Whatsapp atau Telegram. Tip ini sangat penting untuk mesra dengan pelanggan.

PANDUAN CLOSE SALE Whatsapp

Step 1:
-Mulakan reply dengan ucapan terima kasih,
-Perkenal diri,
-Tanya nama cstmer

cth:

Costmer:Assalamualaikum ,PM

Jawab:Wassalam,terima kasih kerana berminat dengan produk saya,nama saya Lis dari shah alam,boleh tahu siapa nama awak ?dan dari mana?(Kalau boleh letak emotical muka senyum,ini akan menyerokkan lagi mereka baca,xboring)

Step 2
-Nak letak ucapan terima kasih dekat sini pon boleh
-Pengenalan produk,khasiat
-senaraikan masalah fokus masalah ruting,kalau resdung selalunya kerap bersin,gatal muka,masalah pernafasan dan jerawat.
-Bagi soalan "Antara masalah yang saya berikan diatas yg mana satu anda kerap alami ?saya nk tunjuk testimoni yang betul2 sama seperti anda alami.
*Emotical menarik jangan lupa letak emotical.

Step 3:
-Jika produk anda sekadar utk satu fungsi,anda boleh terus bagi testimoni,tetapi jika produk anda banyak fungsi beri testimoni yang berkenaan dengan masalah costmer,utk
Cth:

GAMBAR TESTIMONI

(Penerangan Testimoni,kesan sebelum pelanggan beli,dan selepas,lagi baik letak nama pelanggan,tempat,dan tarikh beli)

Letak cukup sekdar 2-3 testimoni dahulu dan akhiri dengan soalan.

Contoh Soalan

"Saya ada banyak lagi testimoni lain,jika anda belum yakin saya boleh tunjuk lagi,produk ini memang berkesan"Letak emotical senyum sekali".

"Ok tak testimoni tu ?saya ada banyak lagi testimoni.."

Step 4 :Bagi list harga
-Jika anda ada buat promosi,letakkan hiasan dekat ayat promosi tu agar cstmer kepada ayat promosi tu.

tip zarini

#tipwhatsapp
#map1malaysia



No comments:

Post a Comment