iklan adsen

Search This Blog

Wednesday, December 20, 2017

GRAB TIP-TIP UNTUK DAPAT BANYAK PENUMPANG

Tip berikut sangat membantu pemandu grab uber yang baru mendaftar. Pemandu uber dan grab mesti belajar banyak teknik mendapat penumpang yang betul dan banyak.

Antara tip tip penting untuk pemandu grab uber ialah:

1. Lebih mudah ambil penumpang di pasaraya, mini market, pasar, pasar sehari, stesen LRT, ETS, KOMUTER, KTM,  dekat kedai berbanding dengan ambil di flat. Biasanya penumpang (rider) ni lambat nak turun, kita pemandu ni setelah sampai kena call dulu dan barulah rider akan turun. Ini semua kos seperti minyak.

2. Jangan banyak batal trip tanpa alasan yang kukuh. Jika tak mahu ambil, jangan online. Jika tidak , jika selalu buat, akaun anda akan di ban.

3. Applikasi grab membolehkan anda tahu kat mana rider nak turun berbanding dengan app uber yang anda tak tahu ke mana rider nak pergi.

4. Anda boleh on kedua-dua app serentak dan ambil rider yang masuk dulu. Lepas tu anda boleh off salah satu. Ini bagi yang daftar keduanya grab dan uber.

5. Anda boleh semak jenis telefon yang sesuai dengan app uber dan grab. Good luck. Kalau boleh, guna smartphone yag ada spec yang tinggi, tak semestinya mahal. Guna asus pun boleh, murah je dan spec tinggi. ASUS 4GB

6. Kalau malas, anda boleh pick up kat klia / klia2 sahaja, pun masyuk juga. Tak payah nak pusing-pusing. Itu untuk yang di KL, dibandar lain pun sama, tunggu di terminal bas, shopping center, kedai pejabat dan sebagainya

7. Jika anda baru sahaja memandu hari pertama  uber dan grab, pastikan anda sediakan duit kecil pecahan rm1, rm5 dan rm10 , biar lebih dari jumlah rm50. Perbagai jenis wang. Ini memudah beri baki kepada penumpang

8. Pastikan anda ada smartphone holder.

9. Pastikan line telefon anda stabil. Guna internet lebih 10GB dan bayar bulan. Contoh RedOne 10gb Rm48 sebulan. Servis 4g lebih layu

10. HP kena ada power bank untuk bekerja dengan sempurna.

11. Kereta kena bersih dan kemas, aircon sejuk. Jaga penampilan anda, servis yang baik akan menerima komen yang bsik dari penumpang atau rider anda.

Cari rezeki dengan ikhlas untuk manafaat dan keberkatan hidup.



No comments:

Post a Comment